מהו הסכם ממון?

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:

עורך דין ונוטריון אורי גנור,  עוסק ומתמחה בהסכמי ממון בין בני זוג, ובצוואות ( המשלימות את הסכם הממון ).

הניסיון, הידע והתובנות שנרכשו, הם בעלי חשיבות רבה, ומובאים לכל זוג שמגיע אלי.

מהו הסכם ממון?

הסכם (חוזה) ממון נועד להסדיר את הזכויות והחובות הכספיים, הממוניים, של כל אחד מכם, ברכוש שקיבלתם או צברתם, אם וכאשר יפקע קשר הנישואין שלכם, כתוצאה מגירושין, פירוד או חס וחלילה מוות. לעתים, הסכם ממון מסדיר גם את הזכויות והחובות השוטפים שלכם, במהלך קיומו של קשר הנישואין.

הסכם ממון יכול להיעשות על ידי כל זוג, המקיים חיים משותפים בכל צורה: נישואין, ידועים בציבור, נישואין אזרחיים, הסכם נישואין, טקס נישואין דתי, נישואין שניים, קשר בין בני זוג מאותו המין וכיו"ב.

בדרך כלל, מגיע כל אחד מכם לקשר הזוגי, עם רכוש שיש לו מלפני הנישואין. חלק מכם יקבלו סיוע מההורים לרכישת דירה, או מתנות אחרות ליום הנישואין או במהלכם. אפשר ורק צד אחד יקבל סיוע ומתנות מההורים, ולעתים בסכומים משמעותיים. יש לכם צבירות סוציאליות ממקומות העבודה, בסכומים שונים. לעתים, יש פערי הכנסות ביניכם.

במהלך הנישואין תצברו כספים, רכוש, מקרקעין, מכוניות, מוניטין אישי, חסכונות, קופות גמל ופנסיה ועוד. חלק יהיה רשום על שם שניכם וחלק על שם אחד מכם. אולי יהיו חובות, משכנתאות, הלוואות והתחייבויות אחרות. אולי אחד מכם (או שניכם) יקבל ירושות. אולי אחד מכם ירוויח ויצור הכנסות יותר מהשני (שיהיה עסוק בגידול הילדים למשל). מהו הסכם ממון?

מהו הסכם ממון מבחינת זוגיות? החיים מלמדים אותנו שחלק גדול מכם ייפרדו בשלב כלשהו. לפי הסטטיסטיקה, מדובר על למעלה מחמישים אחוז מכם (תלוי במספר מאפיינים אישיים שלכם). אפשר וכשתיפרדו יהיו לכם ילדים. על פי אותה סטטיסטיקה, סביר שהיחסים ביניכם בשעה שתיפרדו, יהיו מתוחים. לפעמים עוינים ועכורים. כולנו משתנים עם השנים. אי אפשר לדעת מראש, בפני מי נעמוד כאשר תמצאו את עצמכם בעלי אינטרסים מנוגדים. הסכם ממון  צופה "פני עתיד". הסכם ממון בא לקבוע מראש, כעת, כאשר האהבה ויחסי השיתוף הטובים שורים ביניכם, איך יחולק ויאוזן הרכוש שלכם כפי שפורט לעיל, אם וכאשר תיפרדו.

קיימים אמנם חוקים המסדירים לכאורה את האמור לעיל, אבל רק באופן כללי (אנא עיינו באתר, בחוקים חוק לתיקון דיני משפחהחוק יחסי ממון בין בני זוגחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסותחוק בית המשפט לעניני משפחה). הסכמים אלו מתייחסים לכלל הזוגות באופן כללי, ואינם מתאימים לנתונים הספציפיים של כל אחד מכם, ולעתים אף עומדים בסתירה למה שאתם הייתם רוצים לקבוע ביניכם.

  • האם הייתם רוצים להשאיר לאותם חוקים, לעורכי דין, לשופטים או דיינים, ליועצי זוגיות ומגשרים למיניהם את הסדרת חלוקת ואיזון הנכסים שלכם?
  • האם לא עדיף שאתם, ורק אתם, תקבעו את גורלכם הכלכלי, הכספי, הממוני, אם וכאשר תיפרדו?
  • האם לא עדיף לייתר את עלותם היקרה של ההליכים המשפטיים, ועוגמת הנפש והסבל הקשים שיעבור כל אחד מכם, לרבות לילדים שיולדו לכם ולמשפחותיכם, אם לא תסדירו את הנושאים הללו מראש? נושאים לדיון

מידע נוסף בנושא

הסכם ממון הוגן ומאוזן מונע את ההליכים המיותרים הללו. הוא גם מנטרל מהזוגיות את הצורך לתת את הדעת, מעת לעת, לעניינים "עסקיים" שביניכם. הוא גם מנטרל את החשש הקיים לעתים, כי בן זוג נכנס לקשר זוגי או מקיים אותו בגלל רכושו או כספו של האחר.

מהו הסכם ממון, מה הוא בעצם מבטיח לכם? הסכם ממון מבטיח שגם הצד שאיננו מעורב בהכרח בפעילות הכלכלית של המערכת הזוגית, יקבל את חלקו באופן שווה ברכוש, גם אם הרכוש או חלקים ממנו לא נרשמו בהכרח על שמו. הסכם ממון שומר על כל אחד מכם, ודואג שלא תצאו מהמערכת הזוגית, לה הקדשתם את מיטב שנותיכם, בחוסר כל, גם אם לא הייתם פעילים בצד הכלכלי של המערכת.

הסכם ממון שומר על כל אחד מכם, שלא יהיה נתון לסחיטה על ידי בן הזוג שאיננו מעוניין בהפסקת הקשר. עניין הפסקת הקשר לא יהיה כרוך "במחיר". "בדמי סחיטה". שאלת המשך קיומו של הקשר , שאלת החירות שלכם, יהיה עניין שברצון חופשי, ולא עניין התלוי בנסיבות הכלכלית.

לייעוץ טלפוני חינם וברצון, עם עו"ד אורי גנור – 03-5225-999 או לתיאום פגישה אנא לחצו על 'צור קשר' בתפריט למעלה.
ת"א וגם
בחיפה, בירושלים, בבאר שבע, בראשון לציון

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:
עו"ד אורי גנור

עו"ד אורי גנור

עורך דין הסכם ממון אורי גנור, הנו המשרד היחיד בישראל, העוסק ומתמחה, באופן בלבדי, יחודי וארצי, אך ורק, בהסכמי ממון בין בני זוג, ופועל כ – עו"ד הסכם ממון בלבד.

עוד מאמרים שכדאי לך לקרוא:

דילוג לתוכן