בהעדר הסכם ממון – הרכוש הוא משותף

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:

זוג שחי יחד 25 שנה ובמהלכה אף זכו בלוטו, החליטו להיפרד, על פי טענת האישה הם הסכימו על הפרדה רכושית אך השופטת לא הסכימה עם הדבר.

רקע עובדתי

מדובר בבני זוג שנשאו בשנת 1985. עבור שניהם היו אלו נישואים שניים. מנישואים אלו לא נולדו להם ילדים.

כיום הבעל הוא בן 83 והאישה היא בת 78. במהלך השנים חל בחייהם שינוי דרמטי. הם זכו בהגרלת הלוטו בסכום של שלושה מיליון שקלים. הסכום הזה הפך להיות הנכס העיקרי שלהם והם שניהם חדלו לעבוד. הם רכשו דירה ועוד נכסים נוספים.

לאחר שעשו שימוש בכסף, הם החליטו בשלב כלשהו לפנות ולהתייעץ עם עורך דין בדבר כספי הזכייה ובעקבות זאת הם חילקו ביניהם את יתר הכסף. הבעל בחר להעביר לילדיו סכומי כסף גבוהים של מאות אלפי שקלים.

בסוף שנת 2010 לאחר 25 שנות נישואים הם החליטו לפרק את החבילה. על פי טענת הבעל, ברגע שתם כספו של הבעל, החליטה האישה כי היא כבר לא צריכה אותו ועל כן בקשה להתגרש. האישה מנגד טענה כי הכול החל בגלל וויכוח פעוט בדבר רכישה של מזגן שהלך והחריף והפך למריבה גדולה.

הבת של הבעל מנישואים קודמים מונתה להיות האפוטרופסית שלו והיא הגישה בשמו תביעה בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב. היא בקשה לטעון כי עם קץ הנישואים יש לבעל את הזכות לאיזון משאבים, זאת בהתאם לחוק יחסי הממון.

הבעל טען כי בכל מה שקשור להנהלות שלהם מהבחינה הכספית במשך כל השנים אשר בהם הם חיו יחד, ידעו שניהם בזמן אמת על כל המתנות שכל אחד מהם נותן לבני משפחתו.

נטען עוד כי לאורך כל שנות הנישואין העביר הבעל לאשתו "סכומי כסף אדירים" כלשונו, בעוד שהיא העבירה את הכספים הללו אל חשבון בנק משותף אשר אותו היא חולקת יחד עם האחים שלה.

מנגד טענה הנתבעת כי הם החליטו ביניהם מלכתחילה על הפרדה רכושית מוחלטת. ההסכם ביניהם היה בבחינת – מה ששלו – שלו ומה ששלה – שלה.

לחילופין טענה הנתבעת כי גם אם יקרה ובכל זאת יוחלט כי יש להורות על איזון משאבים בין הצדדים הרי שבכל זאת יש לזכור כי יש גם את כספי הזכייה ואותם צריך לכלול גם כן בהסכמים. על פי טענתה, במהלך השנים הבריח הבעל בלי ידיעתה כספים לבני משפחתו ואלו מסתכמים בסכומי עתק של מאות אלפי שקלים.

בהעדר הסכם ממון – הרכוש הוא משותף

דיון והכרעה –

השופטת טענה כי יש לדחות את טענת האישה לעניין הפרדה רכושית. זאת מכמה וכמה סיבות. ראשית, מדובר היה בשנות נישואין ארוכות אשר במהלכן לא פעל אף אחד משני הצדדים להפרדה. לא על ידי מסמך כלשהו וגם לא על ידי הסכם ממון. מלבד זאת יצא שהם התייעצו בעבר גם עם עורכי דין, כך הוסיפה וציינה השופטת.

מלבד זאת כתבה השופטת – כי היא לא מצאה התנהלות של התחשבנות ביניהם במהלך כל השנים אשר בהם הם חיו יחד. לעניין כספי הלוטו, הגיעה השופטת להסכמה כי מדובר למעשה בנכס שכבר חלקו בה שני הצדדים במהלך השנים לאחר הזכייה וכי אין לקחת את סכומי הכסף של הזכייה, בחשבון כאשר באים לערוך איזון משאבים.

מלבד כל זאת, הוסיפה השופטת וציינה כי היא לא הבינה מהאישה שלא סיפקה הסברים או הוכחות, מדוע דווקא כספי הזכייה בלוטו אמורים להיות שייכים לשני הצדדים, בעוד שלגישתה, חלה ביניהם הפרדת רכוש באופן כללי.

כפי שכבר ציינו, הבעל העביר חלק נכבד מהזכייה (יותר ממיליון שקלים) לילדים שלו מנישואים קודמים. מדובר בדבר לגיטימי לגמרי. אך כעת, "אין מקום לטענה כי בעוד שהבעל העביר את חלקו הארי בזכייה שלא למטרות משותפות חלקה של האישה מהווה נכס בר איזון בין הצדדים", כך הוסיפה והבהירה השופטת.

בעניין הטענות בדבר הברחות הכספים, ציינה השופטת כי "גרסת האישה על פיה היא כלל לא ידעה על העברות הכספים השתנתה במהלך בירורה של התובענה באופן המטיל ספק רב על מהימנותה".

לגבי החשבון של האישה המתנהל יחד עם אחיה במשותף, סיכמה השופטת כי מתוך הראיות והבדיקות שבדקה עולה כי רק סכום של 300,00 ₪ (חיסכון קצבת הזקנה אותו היא חסכה משך שנות חייה) הוא למעשה מהווה נכס בר איזון .

בהתאם לכל האמור לעיל קבעה השופטת כי האישה תעביר לבעלה, לצורך העניין (למעשה היורשים שלה – שזוהי הבת) סכום של 150,000 ₪. מלבד זאת יהיה עליה לשלם לבתו של המנוח את הוצאות המשפט, סכום של 12,500 ₪.

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:
עו"ד אורי גנור

עו"ד אורי גנור

עורך דין הסכם ממון אורי גנור, הנו המשרד היחיד בישראל, העוסק ומתמחה, באופן בלבדי, יחודי וארצי, אך ורק, בהסכמי ממון בין בני זוג, ופועל כ – עו"ד הסכם ממון בלבד.

עוד מאמרים שכדאי לך לקרוא:

דילוג לתוכן