הסכם ממון – כל האמת

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:

עורך דין ונוטריון אורי גנור,  עוסק ומתמחה אך ורק בהסכמי ממון בין בני זוג, ובצוואות ( המשלימות את הסכם הממון ).

הכנתי מאות הסכמי ממון. הניסיון, הידע והתובנות שנרכשו, הם בעלי חשיבות רבה, ומובאים לכל זוג שמגיע אלי.

לא תמיד צריכים לעשות הסכם ממון. אני מתפרנס מהעיסוק בזה, ומעוניין לכאורה בכך שזוגות יערכו ביניהם הסכמי ממון. ואולם, מניסיוני הרב בתחום, הגעתי למסקנה שיש מקרים שבהם לא כדאי לעשות הסכם ממון.

להלן בתמצית המצבים שבהם אפשר לוותר:

ראשית, אני מדבר על מצב שבו לשניכם, או לאחד מכם, יש קושי להכניס לחיי הזוגיות/משפחה שלו, הסכם ממון עם בן הזוג השני. אם אין לאף אחד בעיה עם זה- לכו על זה וערכו את ההסכם.

שנית, אני מדבר על מצב שבו יש לכם כעת, ערב חתימת הסכם הממון, רכוש ונכסים, ששוויים הכולל הוא פחות או יותר שווה. הנכסים הללו אינם רבים, ושוויים הכולל נמוך.הסכם ממון כל האמת

שלישית, אתם אמורים לקבל ירושות או מתנות מהמשפחות שלכם, שהשווי שלהם, פחות או יותר, דומה.

רביעית, שניכם עוסקים במשלח יד כזה, שהסיכוי לצבירת מוניטין אישי באותו עיסוק נמוך, או גבוה, ובכל מקרה, פחות או יותר שווה.

חמישית, אינכם מתגוררים בדירת מגורים השייכת לאחד מכם, או למשפחה של אחד מכם.

אם מתקיימים כל הכללים הללו, ועריכת הסכם ממון עלול להוביל למשבר זוגי, לעתים, ארוך טווח, אני מציע לכם לשקול לוותר על עריכת הסכם ממון, מאחר וממילא, חוק יחסי ממון בין בני זוג יחול עליכם ברוב המקרים, והחוק הזה יסדיר את הנושאים שהועלו. אנא קראו היטב את החוק.

לגבי הנקודה הראשונה שהועלתה. לעתים, ראוי לפעול בדיוק להפך. התייעצו עם עו"ד הסכם ממון. נסו לגבש עמדה, לגבי הנקודה הראשונה, כדי להבין מה מסתתר מאחורי ההתנגדות של אחד מכם, מלערוך הסכם ממון ( שאם יהיה הוגן, הוא ישמור על שניכם במידה שווה ).

לעתים, חוסר היכולת להגיע להסכם על מסמך כזה, אמור לאותת לכם על קשיים עתידיים בזוגיות שלכם.

המצבים שהובאו לעיל, יתאימו, בדרך כלל, לזוגות צעירים, ופחות לזוגות שיתחילו לקיים חיים משותפים שניים.

בדרך כלל לבני זוג כאלו, יהיו מספיק נושאים שצריך להסדיר אותם, ועדיף להסדיר אותם, אפילו על חשבון פגיעה אפשרית ( זמנית בד"כ ), בזוגיות המתהווה.

בבואכם לקבל החלטה בנושאים שהועלו במאמר הזה, אני מציע לכם לנהל את העניינים באופן ישיר ובלבדי, מול בן הזוג שלכם, ולנסות להימנע, ככל האפשר, מעירוב בני משפחה בעניין.

מניסיוני אני יודע, שבני המשפחה, המונעים אמנם מכוונה טובה, לדאוג לבת/בן שלהם, ישבשו את הבחירה החופשית שלכם, באם לעשות או לא לעשות הסכם ממון, לפי הנתונים שהבאתי במאמר הזה.

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:
עו"ד אורי גנור

עו"ד אורי גנור

עורך דין הסכם ממון אורי גנור, הנו המשרד היחיד בישראל, העוסק ומתמחה, באופן בלבדי, יחודי וארצי, אך ורק, בהסכמי ממון בין בני זוג, ופועל כ – עו"ד הסכם ממון בלבד.

עוד מאמרים שכדאי לך לקרוא:

דילוג לתוכן