שינוי הסכם ממון

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:

הסכם ממון שעשיתם, תקף כל עוד הוא לא שונה או בוטל.

שינוי הסכם ממון או ביטולו, יכולים להיעשות אך ורק בהסכמה ביניכם. לא די בכך שאחד מכם מעוניין לשנות את ההסכם.

למעשה, אם אחד מכם מעוניין בשינוי ההסכם, מתחיל כל התהליך, כמעט מחדש.

השינוי יכול להיות רטרואקטיבי, לגבי תקופות העבר, ויכול להיות מיום כלשהו אחר, שתרבעו, בדרך כלל, הוא ייכנס לתוקפו, מיום חתימתכם על השינוי ( או מיום האישור, כמפורט להלן ).

מי מכם שמעוניין לשנות את ההסכם, פונה לבן זוגו, ומבקש שההסכם ישונה.

לא כל שינוי הסכם ממון טעון אישור בית משפט

אם שניכם מסכימים לשנות את ההסכם, בעיקרון, צריך לאשר את ההסכם בפני בית המשפט או בפני נוטריון (על אישור הסכם ממון לחצו כאן).

אבל לא כל שינוי טעון אישור. גם לגבי זוגות נשואים. כאשר מדובר על שינוי שאיננו מהותי, קל ערך, וההסכם המקורי מאפשר לכם לעשות שינויים בכתב גם ללא אישור בית המשפטהשינוי "יתפוס"  גם ללא אישור בית משפט או נוטריון.

מה יחשב לשינוי מהותי, שמצריך אישור, לשינוי קל, שאיננו מצריך אישור, קו התפר הזה הוא דק, גבולי, ולכן- התייעצו היטב לפני שתחליטו.

הסיבה לכך היא, שאף אחד לא מתכוון, שזוגות ירוצו כל פעם לבתי המשפט או לנוטריונים, ישלמו כספים לעורכי דין, ואגרות לבתי המשפט, כדי להטריד ולהטריח את עצמם, עד כדי פגיעה ושיבוש החיים הזוגיים עצמם.

איך עושים שינוי בהסכם?

  1.       שינוי הסכם ממון חייב להיעשות בכתב. לא די בכך שתסכמו בעל פה, כאשר יש מסמך חתום.
  2.       אם אתם זוג לפני נישואין– השינוי חייב לקבל אישור נוטריון או בית משפט.
  3.       אם ההסכם אושר כבר, ואתם זוג לפני נישואין, ומעוניינים לשנות את ההסכם אזי אם האישור ניתן על ידי נוטריון, עדיף לאשר את השינוי בפני נוטריון או בית משפט. ואם האישור ניתן על ידי בית משפט, מומלץ לאשר את ההסכם רק בבית משפט.
  4.       אם אתם זוג נשוי– חובה לאשר את השינוי רק בפני בית המשפט.
  5.       אם אתם זוג ידועים בציבור, ולא אישרתם את ההסכם אותו אתם רוצים לשנות- אתם לא צריכים שום אישור לשינוי.
  6.       אפשר לחתום על הסכם חדש, שיכלול את כל ההסדרים המקוריים הקודמים, בתוספת השינויים המבוקשים. אבל אפשר גם לחתום רק על מה שמבקשים לשנות, ולהגיש רק את זה לאישור, כמפורט לעיל.
  7.       בכל מקרה, צריך להתייחס בהסכם החדש ( או בשינוי ) להסכם הממון הקודם, ולדאוג או שיבוטל ( אם חותמים על הסכם ממון חדש ), או לקבוע שהוא ימשיך לחול עליכם, בשינויים הרלבנטיים, הנובעים מהשינוי המוכנס בו.

מה אם בן זוגכם מתנגד לשינוי?

במקרה שאחד מכם מתנגד לשינוי, והעניין נתפס כחשוב או קריטי, הברירה בידי כל אחד מכם, והיא, לסיים את הקשר, או להמשיך ולקיים את מערכת היחסים הזוגית, אבל ללא השינוי.

 

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:
עו"ד אורי גנור

עו"ד אורי גנור

עורך דין הסכם ממון אורי גנור, הנו המשרד היחיד בישראל, העוסק ומתמחה, באופן בלבדי, יחודי וארצי, אך ורק, בהסכמי ממון בין בני זוג, ופועל כ – עו"ד הסכם ממון בלבד.

עוד מאמרים שכדאי לך לקרוא:

דילוג לתוכן