הסכם ממון רק עם עורך דין

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:

אתם אולי קוראים את המאמר הזה, בספקנות מסוימת. וכי יכול עורך דין הסכם ממון, שעוסק באופן בלבדי בהסכמי ממון, ומתפרנס רק מזה, לכתוב אחרת מאשר כתוב בכותרת המאמר? לגדוע את הענף עליו הוא יושב? האם זה רציני שעורך דין, אני, אמליץ לכם, באופן כן ואוביקטיבי,  לעשות הסכם ממון בלי עורך דין??

אני בהחלט מבין את הספק הזה.

הצעתי לכם היא, לקרוא את המאמר הזה באופן ענייני. לגופו של ענין, ולא לעניין הגוף. אנא קראו.

על בחירת עורך דין מתאים, אחד לשניכם, אנא קראו,  בכותרת בדף הבית "בחירה נכונה של עורך דין"

הסיבות למה לא לשכור שרותי עורך דין ברורות, אכתוב את הסיבות השכיחות, ואתייחס אליהן:

  •  קודם כל, עורך דין עולה כסף. אם אתם עושים את ההסכם ללא עורך דין, חסכתם את העלות שלו.

התייחסות: נכון. מסכים.

  •  אין צורך להתרוצץ ואולי להתווכח, על מציאת מי שיהיה מקובל על שניכם. כתבתי על זה כאן

התייחסות: נכון. מסכים.

  •  לא נוח לכם, בשלב הזה של הזוגיות המתהווה או המתמסדת שלכם, להכניס עורך דין "ביניכם", והוא אולי "יגרור" אתכם לנושאים ולמחלוקות, מבלי שהתכוונתם בכלל לדון בהם. מה לכם ולעורך דין, שהאסוציאציה הראשונה שעולה לכם לגביו, היא סכסוך. דיונים משפטיים מייגעים. משא ומתן. זה לא מתאים לכם.

התייחסות: לא מסכים. אין שום בעיה לתת לעורך הדין הנבחר הוראה, גם בטלפון לפני שקובעים פגישה אתו, כי אתם מעוניינים להסדיר אך ורק נושא, או נושאים מוגדרים, שאותם תגידו לו. למשל, שיש לאחד מכם דירה בבעלותו, וכל רצונכם הוא להגן, או להחריג את הדירה הזו מהשיתוף הזוגי. אם כך תורו לו, אם כך תורו לי, לא אעלה מיזמתי שום נושא או עניין כלשהו אחר. או אם אתם מעוניינים להסדיר מתנות וירושות שתקבלו מהמשפחות שלכם. אמרו לו. הוא ידון בפגישה רק בזה, ולא ירחיב אותה.

  •  אולי אתם זוג, שהיקף הרכוש הקיים שלו נמוך. ואז אתם חושבים, שלכאורה אין בכלל מה להסדיר. הכל פשוט ולא מסובך, אז למה לסבך? ואת ה"אין", "הפשוט" הזה, אפשר להסדיר בעצמכם. אין סיכון.

התייחסות: לא מסכים. הסכם ממון איננו עוסק רק ברכוש הקיים. זו טעות רווחת לחשוב כך.

יש מגוון נושאים, למעשה רוב הנושאים, שחשוב להסדיר אותם, מתייחסים לצבירת רכוש בעתיד על ידי כל אחד מכם, או על ידי שניכם ביחד.

לדוגמא: אתם ודאי תקבלו מהמשפחות שלכם, בבוא היום, ירושה. אולי מתנה.

שאלה? של מי תהיה אותה ירושה או מתנה, לכשתתקבל? של מי שמשפחתו נתנה אותה, או של שניכם? ואם תאמרו שהתשובה ברורה, כיוון שחוק יחסי ממון בין בני זוג ממילא מסדיר את זה, וקובע שמתנות וירושות הן אישיות- אקשה עליכם ואשאל, ומה על עליית הערך, ההשבחה, הפירות, ההחלפה של אותו רכוש שיתקבל במתנה או בירושה? זה איננו מוסדר.

דוגמא נוספת, כנ"ל: ההכנסות השוטפות שלכם, משכורות, "אופציות" ( אם אתם אנשי הייטק )- אינן שוות. אחד מכם מרוויח יותר, השני פחות. האם המשכורות הלא שוות האלו, הן אישיות, כל אחד ומשכורתו הוא, או שמא נאמר שהן של שניכם, חצי – חצי, בלי קשר לגובהן?

כל הנושאים האלו, ואחרים, אינם קשורים לממון, לרכוש הקיים כעת.

  •  האינטרנט ממילא מוצף בדוגמאות, נוריד דוגמא כלשהי, ונחתום עליה.

התייחסות: אל תעשו את זה.

אתם תדעו אם ההסכם שלכם "שווה" או "לא שווה", לא כעת, אלא בשעת מבחן. ברגע האמת. כאשר תהיה פרידה, אולי עכורה, שיש בה אכזבות ומשקעים המובילים לסכסוך.

ואז, אתם מוציאים מהמגירה את אותו הסכם, את אותו "קלף מנצח", את אותו "שובר שוויון", ומגלים לתדהמתכם, שבדיוק הנקודה, שהיא הכי חשובה לכם בסכסוך, שאולי בעיקר בגללה עשיתם את ההסכם, איננה מנוסחת כהלכה.

אולי היא משתמעת לשתי פנים. או אולי, היא מנוסחת כך, רחמנא ליצלן, שזה פועל נגדכם.

כי זאת עליכם להבין: ההסכם צריך להיות טוב. מעולה. חד משמעי. כזה, שהשופט שידון בסכסוך, לא יוכל, גם אם ירצה מאוד, לפסוק אחרת מהאמור בו.

הכרעות במשפטים, בסכסוכים, מושגות על דקויות וניואנסים, פרשנות, האותיות הקטנות של ההסכם, הקשר הדברים הכולל שבו, של מה שכתוב, ומה שלא כתוב בהסכם, של "האותיות הקטנות" שלו.

אתם באמת חושבים, שאותה דוגמא כללית, שתורידו מהאינטרנט, תהיה כה מושלמת, ותתאים לכם באופן ספציפי, "כמו כפפה ליד", כך שברגע המבחן שלה, היא "תעשה את העבודה"? היא תמנע את התערבותו של השופט, לעתים ברגל גסה, בהסדרים שלכם?? ובכן, ממש לא.

מעבר לאמור לעיל, אנא תנו דעתכם, אם תרצו, גם להיבטים הנוספים הבאים:

  •  קורה לא אחת, שגם זוג שכבר דיבר על הנושאים, והגיע להסכמות, נקלע למחלוקות, בשעה שהניירות על השולחן. כשמתחילים לשוחח על הנושא. במקרה כזה, עורך דין מקצועי בלבד, הבקי ומומחה בתחום, מי שערך מעל מאות הסכמים, איש בעל רגישות וגישה מתאימים, יוכל לסייע. לפני שהמחלוקת "תשתלט" עליכם, ותהפוך לקרע של ממש.
  •  לכן, ההמלצה היא גם לא להתחיל את התהליך בלי עורך דין, שייבחר על ידי שניכם.
  •  המסמך הזה אמור לכסות את השתנות נסיבות החיים שלכם, במהלך הזוגיות, על תהפוכותיה הרבות, על פני שנים רבות. אתם באמת מאמינים, שאותה דוגמא, או אותו הסכם שתעשו בניכם, יכולים לצפות ולהתאים למצבי החיים המשתנים שלכם?
  •  נושאי ההסדרה, על פני שנים, יתייחסו להיקפי רכוש משמעותי ש"תגלגלו", משכורות, הכנסות, חסכונות, מתנות, ירושות, קרירות, חובות, עשרות מיליונים. את אלו חייב להסדיר רק עורך דין מקצועי.
  •  אם לקחתם עורך דין, והוא התרשל, טעה, ההסכם שלו היה גרוע, יהיה לכם בבוא היום ממי להיפרע. תוכלו לתבוע אותו ואת האחריות המקצועית שלכם.

( מאמר שני בנושא- להרחבה, ראו גם כאן )

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:
עו"ד אורי גנור

עו"ד אורי גנור

עורך דין הסכם ממון אורי גנור, הנו המשרד היחיד בישראל, העוסק ומתמחה, באופן בלבדי, יחודי וארצי, אך ורק, בהסכמי ממון בין בני זוג, ופועל כ – עו"ד הסכם ממון בלבד.

עוד מאמרים שכדאי לך לקרוא:

דילוג לתוכן