הסכם ממון ללא עורך דין – כן או לא?

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:

התשובה החד משמעית שלי, המלווה בתמרור אזהרה אדום- בשום אופן לא. אל תעשו הסכם ממון ללא עו"ד.

דיברתם על הסכם ממון. החלטתם שאתם מעוניינים בהסכם ממון. קראתם על זה באינטרנט. ראיתם מה הם הנושאים הרלבנטיים להסכמי ממון. אפילו מצאתם והורדתם דוגמאות של הסכמי ממון. הכל נראה ברור ופשוט. אולי אפשר, אתם תוהים, לעשות הסכם ממון בלי עו"ד?

האם אפשר לעשות הסכם ממון בלי עורך דין?- התשובה היא כן.

האם מותר לעשות הסכם ממון ללא עורך דין?- התשובה היא כן. זה חוקי.

האם אדם אחר, שאיננו עורך דין, יוכל לסייע לכם בעריכת הסכם הממון?- התשובה היא לא. אסור לאדם שאיננו עורך דין לעסוק בכך, בגלל סעיף 20 לחוק לשכת עורכי הדין, הקובע:

ייחוד פעולות המקצוע

20.  הפעולות המנויות להלן, לא יעשה אותן דרך עיסוק, או בתמורה אף שלא דרך עיסוק, אלא עורך דין; ואלה הפעולות:

………….

(3)  עריכת מסמכים בעלי אופי משפטי בשביל אדם אחר, לרבות ייצוג אדם אחר במשא ומתן משפטי לקראת עריכת מסמך כזה;"

ישנן הרבה סיבות, למה לא לערוך הסכם ממון לבד. יכולתי לכתוב לכם באופן כללי, שכמו כל דבר בחיים, היכן שצריך איש מקצוע- קחו אותו. יש הבדל בין עשיית משהו באופן מקצועי, או באופן חובבני. אבל, אתמקד ברשותכם בשלוש סיבות, למה אסור לעשות הסכם ממון בלי עו"ד. קיראו עוד בהקשר זה: למה צריך עורך דין להסכם ממון.

 הסכם ארוך טווח

הסכם ממון הוא מסמך ש"תאריך התפוגה" שלו יכול להיות רחוק. אתם עושים הסכם ממון שתזדקקו לו (ועוד איך תזדקקו לו, אם הפרדה תהיה בנסיבות עכורות) בעתיד. יכול להיות שבעתיד הרחוק. ייתכן שתזדקקו לו בעוד 10, 20 שנים. האם אתם באמת חושבים שאתם יכולים לצפות את כל המצבים שיכולים להתפתח בעתיד? אתם לא. עו"ד הסכם ממון, בעל ניסיון, כן יכול.

קחו למשל  דירה שיש לאחד מכם כעת. אתם מסכימים שאם תיפרדו, הדירה הזו תישאר של מי שהייתה שלו. אבל במרוצת השנים, הדירה הזו תימכר. את כספי המכירה תשקיעו בדירה משותפת, שתקנו עבור המשפחה המורחבת שתקימו. תרשמו אותה על שם שניכם. תיקחו משכנתה. כעבור 5 שנים, תמכרו את הדירה הזו, ותקנו דירה אחרת.

כעבור 15 שנים אתם נפרדים. בלי הסכם ממון מקצועי, שנעשה על ידי עו"ד הסכם ממון, מומחה ומנוסה, אני מבטיח לכם שתמצאו את עצמכם בבתי המשפט. אתם לא יודעים לעשות הסכם ממון, שיכסה את חלוקת הגלגול של הגלגול, של מה שהייתה פעם דירה של אחד מכם.

כוונתי היא, שהסכם ממון הוא מסמך מורכב. מאוד. הוא יותר מורכב ומסובך מהסכם לרכישת דירה. הרבה יותר. האם תקנו דירה ללא עורך דין?

ניצול לרעה של חולשתכם בעת חתימה על הסכמם ממון

יהיה לכם לא נעים אולי, לקרוא את השורות הבאות.

כשאתם עושים הסכם ממון, אתם נמצאים באינטרסים מנוגדים. לעתים, ההכנסות שלכם אינן שוויוניות. המתנות והירושות שתקבלו בעתיד, יהיו בלתי שוות. הכישרונות האישיים שלכם שונים. הצבירות הסוציאליות שלכם שונות. לאחד מכם יש רכוש/כסף, לשני אין, או יש פחות.

אם תעשו הסכם ממון ללא עורך דין, אתם מסתכנים בכך שבן זוגכם ( לא עלינו, ושלא נדע ), יסדר אתכם. ינצל לטובתו את חולשתכם ואת אהבתכם אליו. ינצל את יתרונו בהבנת הנושא הכללי, וביתרון שיש לו בניסוח מסמכים.

אתם זקוקים להגנה. כן, הגנה מפני, לא נעים, בן זוגכם. אני יודע את זה מניסיוני, כיוון שאני עו"ד הסכם ממון. ערכתי הסכמי ממון למאות זוגות, ואני מכיר את ההיבט הזה מקרוב. אני לא אומר שבהכרח בן זוגכם הוא רמאי. או שהוא איננו אמין. פשוט יכול להיות שהוא, בתום לב, יראה את הזוגיות באופן שונה מכם. ואז, הוא יפעל כדי לקדם את מטרותיו, שהן שונות משלכם.

הסכם ממון ללא עורך דין

אחריות עו"ד הסכם ממון

הסכם ממון ללא עורך דין, בין אם מדובר על הסכם ממון לפני או אחרי הנישואין, זה כמו לבנות בית ללא מהנדס. כמו לקחת תרופה בלי רופא. מי יהיה אחראי למצב שההסכם שתעשו, יהיה רשלני, ויגרום לאחד מכם נזק? למי תפנו?

עו"ד הסכם ממון, כמו כל עו"ד, מבוטח ברשלנות מקצועית גבוהה. אם ההסכם שערך היה רשלני, וגרם לכם נזקים, תוכלו להגיש נגדו תביעה. יש כתובת. יש "אבא".

אבל אם הורדתם דוגמא של הסכם ממון מהאינטרנט, את מי תתבעו, אם היא הייתה רשלנית, ופגעה בכם?

ליצירת קשר עם עו״ד הסכם ממון - אורי גנור, השאירו פרטים:
עו"ד אורי גנור

עו"ד אורי גנור

עורך דין הסכם ממון אורי גנור, הנו המשרד היחיד בישראל, העוסק ומתמחה, באופן בלבדי, יחודי וארצי, אך ורק, בהסכמי ממון בין בני זוג, ופועל כ – עו"ד הסכם ממון בלבד.

עוד מאמרים שכדאי לך לקרוא:

דילוג לתוכן